יום שישי, 11 באוקטובר 2013

דרום דקוטה -" great faces, great places! -"

כן, כן - זוהי הכותרת הרשמית של כמעט כל שלט שראינו בצידי הדרך מהרגע שנכנסנו לדרום דקוטה. מדינה זו מתהדרת במוניומנט האדיר שלה - הר רשמור, שעליו חצובים ארבעת ראשי נשיאי ארה"ב (וושינגטון, ג'פרסון, רוזוולט ולינקולן). כבר במטר הראשון בתוך המדינה מתחילה פרסומת מאסיבית ואינטנסיבית לאתר הזה. למען האמת, אין לנו הרבה מושג על המדינה הזאת וגם בתכנונים הרבים טרם היציאה לטיול, לא השקעתי בכלל מחשבה במקום הזה - חוץ מהעובדה שידענו שאנחנו רוצים לראות את הר רשמור. לצערנו, הר רשמור - גם הוא פארק לאומי, ובשל סגירת הפארקים הלאומיים אין לנו הרבה ציפות מהמקום. מאד מקווים שנוכל לפחות לעבור על הכביש ליד ולצלם מרחוק.
בינתיים, התחלנו קצת לקרוא חומר על דרום דקוטה ולסמן על המפה כל מיני כבישים נופיים ששווה לעבור בהם.
אנחנו על כביש 90, בדרכנו לרפיד סיטי (העיר הגדולה שקרובה לרשמור). דבר ראשון, עוצרים ב-rest area, מרוקנים את המים המלוכלים וממלאים חדשים. עכשיו אנחנו מוכנים להמשך היום. בעיר ספיירפיש אנחנו יוצאים לכיוון כביש 14A שמוביל אותנו לתוך קניון ספיירפיש. שוב, זהו כביש נופי מדהים. המראות עוצרי נשימה במיוחד בשל השלג שנערם פה בעקבות הסופה הגדולה, האגמים הקטנים לצד הדרך, המפלים, ההרים הגבוהים שכמעט סוגרים עלינו מלמעלה.

הנסיעה בתוך קניון ספיירשפיש היתה ארוכה ומפותלת. לקראת סופה הגענו לעיר כורי הזהב המיתולוגית, deadwood.
נסענו בכביש הראשי של העיר, שהוא למעשה המשך ישיר לכביש בו נסענו בקניון - הרגשנו איך בבת אחת חזרנו אחורה בזמן. אבל גם deadwood - בעונה זו, כשמה כן היא - מתה לגמרי! הכל סגור ונראה נטוש לגמרי. מה שנשאר זה קצת תמונות מהמקום.

מפה, הדרך לרפיד סיטי כבר היתה מהירה. מיד כשהגענו לקראת הערב, החנינו בוולמארט הקרוב והתחלנו להתארגן - ארוחת ערב, מקלחות ושינה.
לסיום היום הזה, קצת תמונות מהדרכים.

1. נופי השלג עם השלכת האדומה חומה פשוט נהדרים. אני רואה שבמקום שכוח האל הזה הספקתם לראות אפילו את האוטובוס הצהוב הילדים בטח מהזה מתגעגעים. איזה כייף שנגה רוצה עוד מוזיאונים אני לא יודעת מה יש לכם בתכנונים בהמשך הדרך אבל בוושינגטון די.סי. יהיו לה הרבה. מקווה שנוכל לדבר בסקייפ בקרוב נשיקות חמות לכולכם.

2. Service website is not being maintained.

As a result of donations from states to the National Park Service, the following national parks are temporarily re-opened.
    •Arches National Park (Utah, open October 11-20)
    •Bryce Canyon National Park (Utah, open October 11-20)
    •Canyonlands National Park (Utah, open October 11-20)
    •Capitol Reef National Park (Utah, open October 11-20)
    •Cedar Breaks National Monument (Utah, open October 11-20)
    •Glen Canyon National Recreation Area (Utah, open October 11-20)
    •Natural Bridges National Monument (Utah, open October 11-20)
    •Zion National Park (Utah, open October 11-20)
    •Rocky Mountain National Park (Colorado, open October 11-20)
    •Statue of Liberty National Monument (New York, open October 12-17)
    •Mount Rushmore National Memorial (South Dakota, open October 14-23)
    •Grand Canyon National Park (Arizona, open October 12-18)

We sincerely regret any inconvenience the closures cause and look forward to once again welcoming you to your national parks. In the meantime, we respectfully request that you honor all park closures. With more than 20,000 National Park Service employees furloughed, the staff that remain on duty are focused on protecting park resources and human life and safety and cannot provide the visitor services that you have come to expect from us for nearly 100 years.

Thank you for your support during this time.

For more information, go to www.doi.gov/shutdown
    משפחה מטיילת
    נפתחו מספר פארקים לידיעתכם
    טלי וענבל גיא

3. בקשר לחימום,
    בחנית לילה קצרה אין בעיה עם המצבר ,
    אם אתם מגיעים בשעה מוקדמת - לפני שאתם הולכים לישון תניעו את המנוע של הקראוון רבע שעה ואז המצבר מתמלא .
    לידיעה - אם המצבר מתחיל להתרוקן לגמרי לפני סיומו יש צפצוף או טיקטוק מעצבן - בטוח יעיר אותכם - ואז יכולים לפתוח את המנוע שוב .
    כל עוד חם בתוך הקראוון המים לא יקפאו ואין כל סכנה לקפאון המערכות השונות .
    כמו כן יכולים לקנות אנטי פריז בוולמארט (5 דולר) .אבל אז אסור לשתות את המים.