יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

הפארקים של יוטה

תחנת ראשונה – מואב וארצ'ס פארק.

נכנסנו ליוטה מעודדים ביותר מתחזית מזג האויר. השנה, החורף הקדים מאד בכל רחבי ארה"ב ונדמה לנו כאילו הוא ממש רודף אותנו. אז יוטה סומנה על ידינו כאיזור די יבש, חם באופן יחסי, עם כמות המשקעים הנמוכה ביותר לעונה זאת. לזה צריך להוסיף את העובדה שמדינת יוטה החליטה לפתוח את הפארקים הלאומיים עד לתאריך 20 לחודש. זה משאיר לנו בערך שבוע-שבוע וחצי של שהייה בפארקים. לא היתה בכלל התלבטות. היה לנו ברור שהמטרה שלנו לעשרה ימים הקרובים היא הפארקים של יוטה.
נכנסנו למדינה דרך כביש 128, כביש נופי מהמם העובר בתוך קניון ענק, מוקף בסלעים אדומים, נהר הקולורדו זורם ממש ליש הכביש וההרים מכל הכיוונים בשלל צורות. מחזה מרהיב של צורות וצבעים, פשוט לא ייאמן!
כביש 128 מוביל לעיר מואב, עיר קטנה ומקסימה שמהווה בסיס מצויין לביקור וטיולים בכל הפארקים באיזור. חוץ מהמראות והנופים שמקיפים את מואב, העיר ידועה כמרכז ספורט אתגרי מכל הסוגים: אופנועים, טרקטורונים, רייזרים, מצנחי רחיפה, רפטינג, צניחה חופשית וכמובן מוקד עלייה לרגל לרוכבי אופני שטח. אוירה מדהימה של ספורט, חופש ובריאות – בכל מטר בעיר רואים אנשים שעסוקים באיזשהו ספורט...מהר מאד התחברנו לאוירה הכללית והחלטנו שקודם כל משתקעים במקום. השמש – כמה התגעגענו אליה – באמת חמה, ויש מצב אפילו לחולצות קצרות...
אז סגרנו קמפ מקסים ממש בפתח העיר לשבוע (slickrock rv park), פרקנו את האופנים והתחלנו להנות...
אנחנו כבר סוגרים כאן במואב את הלילה השלישי שלנו. במהלך היומיים האחרונים, בילינו ביום הראשון בפארק ארצ'ס – פארק הקשתות, הממוקם ממואב כשני מייל. הפארק מדהים ביופיו, מיוחד מאד, ובו עשרות קשתות טבעיות שנוצרו בתוך ההרים. המראות עוצרי נשימה, באמת. כשנכסנו לפארק עברנו דרך מרכז המבקרים והילדים קיבלו את החוברות של ה-junior rangers – תכנית של הפארקים האומיים המיועדת לילדים ומטרתה לעודד ילדים לשמור על הטבע, לגלות אכפתיות ולהבין מה הם רואים. התכנית מופעלת בכל הפארקים הלאומיים, ולנו זה הפארק הראשון שבו אנחנו משתתפים בתכנית. בחוברת יש מספר משימות שצריך למלא, והמשימה הראשונה היא צפייה בסרט במרכז המבקרים הנותן סקירה על הפארק, מהן הקשתות וכיצד נוצרות.  הילדים היה קשובים, שאלו שאלות ובגדול – חיכו שנצא כדי להתחיל בטיול. בתור התחלה, בחרנו מסלול הליכה באיזור בפארק הקרוי devil's garden. המסלול כלל הליכה עד לקשת הגדולה ביותר בפארק, קשת שאורכה כמו מגרש כדורגל (פרט חשוב שהילדים מאד אהבו...) ונקראת landscape arch. אחריה המשכנו לקשת נוספת שנראית כמו הסיפרה 8, ונקראת double o arch. המסלול (באורך 6.5 ק"מ) היה מקסים וכלל עליות על בולדרים, טיפוס על מצוקים, גליצ'ות, ונופים שרואים רק בסרטים.
לאחר ההליכה המאומצת והכייפית, חזרנו לקרוואן. הילדים התיישבו והחלו למלא את החוברות – ענו על השאלות, ציירו את הציורים – אפילו יואב ונוגה שלא יודעים לכתוב באנגלית, השתתפו והיו פעילים ביותר, כשאנחנו מתרגמים וכותבים בשבילם. מרוצים מאד ועייפים עוד יותר, חזרנו לקמפ במואב לארוחת ערב, טלויזיה מצויינת (אנחנו מחוברים פה לכבלים) ושינה מתוקה.
היום בבוקר קמנו ליום מנומנם ביותר, החלטנו שלא נעשה כלום וסתם נעביר את הזמן במנוחה בקמפ. את הבוקר כולו הקדשנו לכביסות, הילדים גלשו באינטרנט והיו עסוקים בשיחות עם החברים בארץ, חגי תיקן פנצ'רים באופניים ואח"כ יצא לריצה. את הצהריים "חגגנו" בארוחת צהריים בשמש ואפילו הצלחנו לנוח בצהריים כמו שצריך. אחה"צ יצאנו לסיבוב אופניים בעיר ומצאנו פארק אקסטרים לאופני שטח. מהר מאד יונתן ויואב עלו וירדו את כל הגבעות בפארק פעם ועוד פעם, ועוד פעם, ועוד פעם...
זהו, חזרנו מהסיבוב הקצר לקמפ, וכרגיל – ארוחת ערב, סרט, מקלחות ו...לילה טוב.
מחר אנחנו חוזרים לארצ'ס פארק – רוצים לחזור למקומות שלא הספקנו ביום הראשון והכי חשוב – הילדים צריכים להגיש את החוברות שמילאו לבדיקה, ולקבל את התג והתעודה.
 את התמונות מהימים האחרונים, אנסה להעלות בנפרד. האינטרנט פה לא משהו... אז בטח בימים הקרובים אצרף קובץ עם תמונות.