יום רביעי, 12 בפברואר 2014

יומיים אחרונים באורלנדו ויוצאים לדרך - מריט איילנד, קייפ קנבראל ומרכז החלל ע"ש קנדי.

מבלים את היומיים האחרונים באורלנדו בקמפ מדהים, The outdoor resort at Orlando
הקמפ נמצא בלב מרכז העניינים - רבע שעה נסיעה מדיסני וחצי שעה מיוניברסל. המקום הזה הוא מעין כפר נופש, יש בו גם קרוואנים וגם יחידות דיור להשכרה, סוג של קאנטרי קלאב משודרג שבו ניתן להשתמש בכל סוגי הספורט שבמקום בחינם. וכך ניצלנו את מגרש המיני גולף, גולף, טניס, בריכה ועוד ועוד. והדבר הכי שוס במקום הזה - עלות ללילה 38$!!! - בהתחשב בעובדה שכל הקמפים באיזור דורשים תשלום כפול ויותר ללילה, ממש זכינו במציאה. לבעלי פספורט אמריקה, הקמפ מציע הנחה של 50% ללילה בחודשים שמחוץ לשיא העונה. אז כל מי שמתכנן טיול ביולי-אוגוסט, זה המקום.

לסיום היום המתיש, בעוד הילדים משתוללים בבריכה, פתאום הופיע לו הבולד איגל הזה, נעמד ממש מולנו על עמוד ליד הבריכה. עשה לנו תצוגת תכלית וההתלהבות היתה רבה. במקרה הזה, חגי התעקש שנצרף את כל שלוש התמונות...(למרות שבמצלמה עשינו לו "בוק" של קרוב לעשרים...).

עוזבים את אורלנדו ומתחילים את המסע אל דרום פלורידה. בדרך, עוברים בקייפ קנבראל שם נמצא מרכז החלל קנדי - נאס"א. שמורת קייפ קנבראל היא למעשה רצועת חוף גדולה מאד, עשירה בצמחיה, עופות מים ובעלי חיים אחרים. החלטנו להקדיש יום שלם לשמורה הזאת לפני שנבקר במרכז החלל. היעד שלנו הוא האי מריט השוכן לצד החוף. כמו כן, החלטנו לגשת לחוף קנבראל לבדוק אם ניתן לעשות תכנית ריינג'ר לילדים.

מריט איילנד

נכנסנו למרכז המבקרים. המרכז בנוי סביב דק עץ המקיף חלק מהשמורה. ניתן לבקר על הדק ולצפות בבעלי החיים שבשמורה. התנין הזה, היה הראשון שראינו בשמורה.

עמדנו על הדק וחיפשנו את החיות...הילדים היו - איך לומר זאת בעדינות - משועממים פלוס פלוס... לא ראינו הרבה חיות, היה מעונן ומדי פעם גם זירזף. כל מה שהם רצו היה לחזור לקרוואן. אנחנו די הכרחנו אותם...

ממרכז המבקרים נסענו לחוף. חופי קנבראל נחשבים ליפים במיוחד. אנחנו ראינו בעיקר גשם ועננים.

אחד מני עשרות העופות הדורסים שראינו בשמורה.

כשנכסנו לשמורה, אספנו את חוברות הג'וניור ריינג'ר. המקום נראה היה כנטוש אבל הריינג'ר אמר לנו שכשנסיים נוכל להחזיר לו את החוברות והוא יעניק לילדים את הבאדג'ים. לאחר נסיעה של קרוב לשעתיים ברחבי השמורה החלטנו לעזוב. היה יפה אבל אנחנו כבר ראינו מקומות פי אלף יפים יותר ומרגשים יותר. חוץ מזה מזג האויר לא ממש עשה לנו חשק להעמיק בשמורה הזאת. עשינו הפסקת צהרים בעיר טיטוסוויל הקרובה במהלכה הילדים מילאו את החוברות. לאחר שסיימו חזרנו לריינג'ר בכניסה כדי לקבל את הבאדג', ופה חיכתה לנו הפתעה. אני יצאתי מהקרוואן כדי לשאול אותו אם אפשר לתת לו את החוברות לבדיקה והוא היה מאד מופתע שסיימנו את החוברות. הוא מיד אמר לי שיש לו גם באדג'ים וגם פאטצ'ים והתחיל להוציא אותם...שאלתי אותו אם אני צריכה לקרוא לילדים והוא אמר שהם לא חייבים. הוא אפילו לא בדק את החוברות! פשוט נתן לי הסיכות והפאטצ'ים ואף הוסיף פאטצ'ים מיוחדים של רשות הפארקים הלאומיים. זכינו!
את הלילה הזה בילינו בקמפ של KOA  בעיר טיטוסוויל - זמן טוב לכביסות וסידורים לפני הימים הבאים.

בבוקר שלמחרת, קמנו לשמש וחום. הגשם של אתמול נעלם כלא היה ואנחנו יצאנו למבצע קנדי ספייס סנטר!
 כבר בכניסה לחנייה רואים את השלט הזה ומיד התחלנו להתלהב....
ביום שבו ביקרנו היו מעט מאד מבקרים כך שלא היו תורים, היה אפשר להתעכב מול כל מיצג כמה זמן שרוצים והיה פשוט כייף. היינו מאד מוטרדים לפני ההגעה אם אחרי כל הפארקים שכבר ביקרנו בהם לא נמאס לנו קצת. כמה שמחנו לגלות שמרכז החלל הוא לגמרי משהו אחר, שונה מכל מה שראינו.

ביקרנו בגן הטילים, ראינו עשרות תצוגות בנושאי החלל, כמובן שביקרנו באולם ה"אטלנטיס" - ראינו את מעבורת החלל בגודל אמיתי (ואת הסרט הקדם לה - שהיה כל כך מרגש שחגי ואני כמעט הזלנו דמעה או שתיים...), התנסינו בסימולטור שמדמה טיסה לחלל, הלכנו לאנדרטת הזכרון וראינו את שמו של אילן רמון, נסענו בשאטל למרכז השיגורים ועוד ועוד. היה יום כל כך גדוש שלצערנו לא הספקנו הכל. המקום פשוט מדהים, חווייה נהדרת ואנחנו מקווים מאד מאד שב-20 לחודש פברואר נחזור לשם כדי לצפות בשיגור אמיתי. זה התכנון.

1. היי משפחה שלי אתם נראים כל כך מאושרים עכשיו זה נראה כמו חופשה על אמת לא כמו מסע. החוויה בנאסא נראית מדהימה לא היתה שם תכנית ריינגר כמו על המידווי? חבל שלא העברת עוד תמונות. ילדים כל כך יפה לראות אתכם על מגרש הגולף והטניס כאילו זה מה שעשיתם כל החיים שלכם. גם התמונות מהבריכה נראות כייף אמיתי. המשיכו לעשות חיים אני כבר סופרת את הימים עוד פחות מ3 שבועות נתחבק ונתנשק. מקווה שתהייה לכם חוויה נהדרת בפארק אברגליידס. ביי